• Ελληνικά
  • English
  • Русский

4 ημέρες αξέχαστης και μυσταγωγικής Αποκριάς στη Νάξο.

Sofia Kioutsouki
Απόκριες
Your rating: None

Η Νάξος θεωρείται η γενέτειρα του θεού Διόνυσου, ξέρετε του θεού του παιχνιδιού, του δράματος, της μυσταγωγίας και φυσικά οι Ναξιώτες του δίνουν και καταλαβαίνει με την αναβίωση τοπικών εθίμων, την εκπληκτική δραματοποίηση μύθων, Λαμπαδηφορίες, Πάρτι μασκέ, Γλέντια στις γειτονιές και καρναβάλι την Κυριακή της Αποκριάς.

Και φυσικά εμείς που να λείψουμε από αυτά τα γλέντια! Εμπειρίες που δεν ξεχνιούνται και φυσικά εμπλουτίζουν την εικόνα που έχεις για τις Αποκριές. Όλα τα μέρη της Ελλάδας έχουν κάτι ξεχωριστό. Στη Νάξο που είμαστε έχει την τιμητική του ο θεός Διόνυσος και είμαστε έτοιμοι για μυσταγωγίες και άλλα τέτοια μυστηριακά.

Παρασκευή της αποκριάς εμείς πετύχαμε το 2013 που πήγαμε την αναπαράσταση της απαγωγής του Διόνυσου από τους Τυρρηνούς πειρατές. Πολύ ωραίος μύθος, φοβερή αναπαράσταση, κουστούμια εξαιρετικά, τα πλοία των πειρατών γέμισαν με αμπέλια και οι πειρατές μεταμορφώθηκαν σε δελφίνια. Φέτος έμαθα ότι θα κάνουν την αναπαράσταση του Γάμου της Αριάδνης με τον Διόνυσο, οπότε μην το χάσετε με τίποτα!

Πάει η Παρασκευή, πάμε Σαββάτο οπου το βράδυ είχαν οργανώσει την καθιερωμένη Λαμπαδιοφορία, στην οποία μπορούν να συμμετέχουν όλοι, αρκεί να έχουμε μαζί μας α) λευκό σεντόνι μακρύ, ασπρόμαυρες μπογιές, στάχια, ένα πυρσό. Φανταστείτε σκηνικό! Μέσα στη νύχτα άνθρωποι ντυμένοι στα άσπρα και μαύρα πρόσωπα να κατεβαίνουν από τα παραδοσιακά σοκάκια του κάστρου προς την παραλία της Χώρας! Τρομακτικό! Φυσικά μετά την Λαμπαδιοφορία πέσαμε με τα μούτρα στο άφθονο ρακόμελο που μας περίμενε και χορέψαμε δίχως αύριο με τις τσαμπούνες και τα τουμπάκια. Μετά από αυτό το σκηνικό έχει συνήθως άφτερ πάρτυ μασκέ, οπότε μην το χάσετε αν πάρεβρεθείτε.

Την επόμενη μέρα, την Κυριακή της Αποκριάς στη χώρα είχε το κλασικό καρναβάλι, με άρματα, μασκαράδες, μουσική, χορό και ποτό, αλλά εμείς αποφασίσαμε να επισκεφθούμε την Απείρανθο όπου το μεσημέρι θα εμφανίζονταν κάτι τύποι ¨Κουδουνάτοι” με κάπες, τριγυρνούν στο χωριό και κάνουν φόρυβο και άσεμνες πράξεις και έχουν μαζί τους τη “σόμπα” ένα ξύλο που μοιάζει σαν φαλλός. Μπορεί να δείτε μαζί και τον “Γέρο”, τη “Γριά” και την “Αρκούδα”, εμείς δεν ξέρω δεν τους είδαμε, μάλλον είχαμε το μυαλό μας κάπου αλλού!

Για Καθαρή Δευτέρα είχαμε έγκυρες πληροφορίες ότι πρέπει να κατευθεινθούμε προς τα χωριά Τρίποδες, Μέλανες ή Εγγαρές, όπου οι νέοι ντύνονται ¨Κορδελάτοι”, δηλαδή φορούν χρωματιστές κορδέλες και καλούν τις κοπελιές σε χορό, κάνουν διαγωνισμό της ωραιότερης φορεσιάς και γλεντούν ώρες ατελείωτες. Δυστυχώς όμως δεν μπορέσαμε να πάμε, αλλά ευελπιστούμε για την επόμενη φορά!

Πως σας φαίνεται; 4ήμερο τρελό στη Νάξο; Κλείστε εισητήρια και φύγαμε!

SHARE IT:

About the Author

Sofia Kioutsouki

Ονομάζομαι Σοφία, γεννήθηκα στη Δράμα, μεγάλωσα στην Θεσσαλονίκη και τώρα μένω στη Καβάλα. Παρόλαυτα, η καρδιά μου ανήκει στην Ανατολή και τα ταξίδια της ψυχής και των εμπειριών είναι αυτά που με γοητεύουν πάνω απο όλα.

Μπες στη παρέα μας για να λαμβάνεις ταξιδιωτικές εμπειρίες, διαγωνισμούς και προσφορές ξενοδοχείων στο mail σου.